Wijziging Procuratieregeling CWI

11 november 2003

CWI 2003/13

De Raad van Bestuur van de Centrale organisatie werk en Inkomen,

Besluit:

Artikel I

De Procuratieregeling CWI (besluit van 24 september 2002, Stcrt. 4 oktober 2002 nr. 196) wordt gewijzigd als volgt:

A

In artikel 3, eerste lid, wordt de zinsnede `tot een maximum van € 2500,00' vervangen door: binnen het beschikbare budget tot een maximum van € 50.000,00.

B

Artikel 3, tweede lid, onderdeel a komt te luiden als volgt: de vestigingsmanager, het districtshoofd juridische zaken, het hoofd districtsserviceteam, het hoofd Kenniscentrum & Procedures, het hoofd bureau TWV en de coördinator jz-locatie/jz-team, gevolmachtigd bestellingen te doen binnen het beschikbare budget tot een maximum van € 15.000,00 per bestelling.

C

Artikel 3, tweede lid, onderdeel b, komt te luiden als volgt: de Inkoopcoördinator en het hoofd van de afdeling Facilitair Management van het hoofdkantoor gevolmachtigd bestellingen te doen tot een maximum van de voor de Europese aanbesteding geldende drempelwaarde voor Leveringen, mits er een door een daartoe geautoriseerde budgethouder getekend document aan ten grondslag ligt. De inkoopadviseur en de Facilitair districtscoördinator zijn gevolmachtigd bestellingen te doen tot een maximum van € 50.000,00 mits er een door een daartoe geautoriseerde budgethouder getekend document aan ten grondslag ligt. De Inkoopmedewerker is gevolmachtigd bestellingen te doen tot een maximum van € 15.000,00 mits er een door een daartoe geautoriseerde budgethouder getekend document aan ten grondslag ligt.

Artikel II

Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na publicatie ervan in de Staatscourant.

Amsterdam, 11 november 2003.
Centrale organisatie werk en inkomen,
R. de Groot, voorzitter Raad van Bestuur.

Toelichting

Door middel van dit besluit worden in de procuratieregeling van CWI aanpassingen doorgevoerd die de grenzen voor het aangaan van verplichtingen ten aanzien van beheerskosten op een hoger niveau brengen. De huidige (lage) grenzen vormen een belemmering voor het effectief opereren van de leidinggevenden op het terrein van beheersaangelegenheden.

Wat de toekenning van bevoegdheden betreft worden onder de Raad van bestuur 2 niveaus van leidinggevenden onderkend. Het eerste niveau bestaat uit de leidinggevenden die rechtstreeks rapporteren aan de Raad van bestuur. Voor deze categorie van leidinggevende geldt een grens van € 50.000,-. Het tweede niveau bestaat uit de leidinggevenden die rapporteren aan iemand van het eerste niveau. Voorgesteld wordt om deze leidinggevenden bevoegdheid te geven om tot een bedrag van € 15.000,- verplichtingen aan te gaan.

Uiteraard moeten de verplichtingen die worden aangegaan passen binnen het beschikbare budget van de betreffende leidinggevende.

De tweede aanpassing betreft het vastleggen van de bevoegdheden voor de inkopers alsmede het hoofd afdeling Facilitair Management van de organisatie voor het doen van inkopen indien er een door de daartoe geautoriseerde budgethouder getekend document is. De rol is dus beperkt tot het in opdracht van de budgethouder doen van inkopen. Voor de inkoopcoördinator en het hoofd van de afdeling Facilitair Management van het hoofdkantoor wordt deze bevoegdheid beperkt tot de voor de Europese Aanbesteding geldende drempelwaarde voor Leveringen. Voor de inkoopadviseur en de facilitair districtscoördinator wordt deze bevoegdheid beperkt tot een bedrag van € 50.000,00 en voor de inkoopmedewerker tot een bedrag van € 15.000,00.

Naar boven