Gemeenteblad van Nijmegen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Nijmegen | Gemeenteblad 2024, 306025 | verkeersbesluit of -mededeling |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Nijmegen | Gemeenteblad 2024, 306025 | verkeersbesluit of -mededeling |
Verkeersbesluit voor het tijdelijk nemen van diverse verkeersmaatregelen aan Kruising Tweede Oude Heselaan, Marialaan, Krayenhofflaan, Tunnelweg, Koninginnelaan (Vijfknoop) te Nijmegen
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN NIJMEGEN;
dat zich in de woonplaats Nijmegen de Tunnelweg, Marialaan, Tweede Oude Heselaan, Krayenhofflaan en Koninginnelaan bevinden;
dat deze straten aan de westzijde van het centraal station op elkaar aansluiten;
dat de kruising Tunnelweg-Marialaan-Tweede Oude Heselaan-Krayenhofflaan-Koninginnelaan de projectnaam Vijfknoop heeft gekregen;
dat door verschillende ontwikkelingen in het gebied rondom deze kruising (ontwikkeling entree westzijde station, UWV-terrein, Meubelzaak Vissers en P+R-terrein) de noodzaak om op dit punt de verkeerssituatie te verbeteren is toegenomen;
dat mede gelet op de ontwikkelingen in dit gebied deze kruising opnieuw wordt ingericht om de verkeerssituatie veiliger te maken en om te zorgen dat deze aansluiting het verkeer beter kan verwerken;
dat het om de uitvoering van de werkzaamheden aan deze kruising op een verkeersveilige en efficiënte wijze plaats te laten vinden, gewenst is om tijdelijke verkeersmaatregelen te treffen;
dat deze maatregelen onder meer bestaan uit het tijdelijk afsluiten van rond deze kruising gelegen delen van de Tunnelweg, Marialaan en Tweede Oude Heselaan;
dat voorts bij nadering van de afsluiting de maximumsnelheid wordt teruggebracht en er inhaalverboden worden ingesteld;
dat er voor de afwikkeling van het verkeer omleidingsroutes zijn ingesteld en deze met borden worden aangeduid;
dat om het gebied bereikbaar te houden voor openbaar vervoer ook busroutes worden aangepast;
dat er over de maatregelen overleg met de hulpdiensten heeft plaats gevonden;
dat de verkeersmaatregelen worden begeleid door verkeersregelaars;
dat buurtbewoners, instanties en bedrijven zijn geïnformeerd over de uit te voeren werkzaamheden en de daarmee samenhangende verkeersmaatregelen;
dat er bovendien via de (digitale) media aandacht aan de werkzaamheden is/wordt besteed;
dat met de tijdelijke verkeersmaatregelen wordt beoogd dat de werkzaamheden op een veilige en adequate manier uitgevoerd kunnen worden;
dat bovendien wordt bijgedragen aan een veilige afwikkeling van het verkeer tijdens de uitvoering van de wegwerkzaamheden;
dat de te treffen verkeersmaatregelen worden gemonitord en deze kunnen worden bijgesteld als de verkeerssituatie daar om vraagt;
dat de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren en om weggebruikers en passagiers te beschermen;
dat in het onderhavige geval een groter belang wordt toegekend aan een veilige uitvoering van de werkzaamheden en aan een veilige afwikkeling van het (werk)verkeer, dan aan het achterwege laten van de verkeersmaatregelen op de betreffende weggedeelten;
dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;
dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;
dat, gelet op het bepaalde in het Mandaatbesluit gemeente Nijmegen 2019, onderdeel mandaatregister Stadsbeheer, aan de concernmanager afdeling Stadsbeheer en aan de manager bureau Dienstverlening, (onder voorwaarden) mandaat is verleend tot het nemen van tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994;
gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 37 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;
Namens burgemeester en wethouders van Gemeente Nijmegen,
Afdeling Stadsbeheer, Manager bureau Dienstverlening,
Carline Westen
Dit besluit ligt gedurende zes weken na heden voor eenieder ter inzage bij de Informatiebalie in de Stadswinkel, Mariënburg 75 Nijmegen (maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur en op donderdag van 09.00-20.00 uur).
Gedurende deze termijn kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht door belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift worden ingediend bij Burgemeester en Wethouders van Nijmegen, postbus 9105, 6500 HG Nijmegen.
Het is mogelijk om uw bezwaarschrift digitaal in te dienen via een webformulier in de digitale balie van de gemeente Nijmegen (www.nijmegen.nl). Voor het indienen van een digitaal bezwaarschrift dient u in het bezit te zijn van een DigiD.
Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen, indien er sprake is van spoedeisend belang, tevens op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, bij de president van de Arrondissementsrechtbank Arnhem, sector bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem vragen
een voorlopige voorziening te treffen. Voor het behandelen van een dergelijk verzoek wordt griffierecht geheven.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2024-306025.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.