Bekendmaking vastgesteld uitwerkingsplan ‘Ambulancepost Houten’

Op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht maken burgemeester en wethouders van Houten bekend dat het vastgestelde uitwerkingsplan ‘Ambulancepost Houten’ met ingang van donderdag 1 december 2022 tot en met woensdag 11 januari 2023 ter inzage wordt gelegd. Dit vastgestelde uitwerkingsplan kunt u inzien.

Vastgesteld uitwerkingsplan ‘Ambulancepost Houten’

Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend het vastgestelde uitwerkingsplan Ambulancepost Houten ter inzage te leggen. Op 22 november 2022 heeft het college besloten om het uitwerkingsplan Ambulancepost Houten vast te stellen. Dit uitwerkingsplan kunt u inzien.

Het plan biedt invulling aan de uitwerkingsbevoegdheid om aan de Brug 2 een nieuwe ambulancepost te bouwen. Het perceel krijgt de bestemming ‘Maatschappelijk’.

Waar en wanneer kunt u het uitwerkingsplan inzien?

Het uitwerkingsplan kunt u inzien in het gemeentehuis. Dit kan van 1 december 2022 tot en met 11 januari 2023. Hiervoor kunt u een afspraak maken via (030) 63 92 611 De openingstijden vindt u op www.houten.nl/open.

Gedurende deze periode kunt u ook het uitwerkingsplan met bijbehorende stukken inzien via:

  • 1.

    www.ruimtelijkeplannen.nl met het plannummer: NL.IMRO.0321.0730RAVU-VSUP;

  • 2.

    de gemeentelijke website: www.houten.nl/ruimtelijkeplannen.

Beroep en Voorlopige voorziening

Als u het niet eens bent met het besluit dan kunt u als belanghebbende een beroepschrift indienen. Dit kan van 1 december 2022 tot en met 11 januari 2023 (6 weken).

In uw brief staat de volgende informatie:

  • 1.

    Datum waarop u de brief verstuurt,

  • 2.

    Uw naam, adres, postcode, woonplaats en telefoonnummer,

  • 3.

    Het besluit waarmee u het niet eens bent,

  • 4.

    Waarom u het niet eens bent met het besluit,

  • 5.

    Uw handtekening.

Spoed

Is het beroepschrift zo spoedeisend dat u de behandeling ervan niet kunt afwachten? Dan kunt u bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State een voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een voorlopige beslissing om de inwerkingtreding van het uitwerkingsplan uit te stellen. U kunt alleen een voorlopige voorziening aanvragen, als u een beroepschrift heeft ingediend.

Waar indienen?

Het beroepschrift dient u in bij de Raad van State, Afdeling bestuursrechtspraak, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het verzoek om voorlopige voorziening richt u aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. In beide gevallen betaalt u hier kosten (griffierecht) voor.

Een beroepschrift kunt u ook digitaal indienen via https://digitaalloket.raadvanstate.nl/. Daarvoor moet u beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Het instellen van beroep schort de werking van het besluit niet op.

Besluit geldt vanaf

Het vaststellingsbesluit geldt vanaf donderdag 12 januari 2023 tenzij voor deze datum, naast beroep, tevens een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State. In dat geval wordt de werking van het besluit opgeschort totdat op het verzoek is beslist.

Vragen?

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de heer F. Morel (team Ruimtelijke Ontwikkeling). Hiervoor belt u naar (030) 63 92 611.van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.

Houten, 30 november 2022

Naar boven