Aanwijzingsbesluit sociaal-medisch adviseurs mantelzorgverklaring Druten

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Druten;

 

Gelet artikel 1 lid 1 van bijlage II bij het Besluit omgevingsrecht (Bor).

 

Besluit vast te stellen:

 

Aanwijzingsbesluit sociaal-medisch adviseurs mantelzorgverklaring

Artikel I Aanwijzing adviseurs

Het college wijst de consulenten van het Sociaal Team aan als sociaal-medisch adviseurs mantelzorgverklaring.

Artikel 2 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt daags na bekendmaking in werking.

  • 2.

    Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit sociaal-medisch adviseurs mantelzorgverklaring Druten.

Aldus besloten d.d. 23 augustus 2022.

College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Druten,

Burgemeester,

C. van Rhee-Oud Ammerveld

De Gemeentesecretaris

B.P.P. Janssen

Bezwaarschriftbijsluiter

Hoe maakt u bezwaar tegen dit besluit?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In de meeste gevallen is dat het college van burgemeester en wethouders. Maar het kan ook gaan om een besluit van de raad of de burgemeester.

U stuurt uw bezwaar aan het college van burgemeester en wethouders (of raad of burgemeester) van Druten, Postbus 1, 6650 AA Druten.

Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk!

 

Bezwaarschrift

De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift.

In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:

 

  • a.

    In uw naam en adres

  • b.

    de datum

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

  • d.

    de reden waarom u bezwaar maakt

  • Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.

  •  

Indien u ook uw emailadres en telefoonnummer in het bezwaarschrift vermeldt, dan neemt mogelijk een interne mediator contact met u op om te onderzoeken of uw bezwaarschrift informeel kan worden opgelost.

 

Termijn

U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum, waarop het besluit is verzonden. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.

 

Voorlopige voorziening

Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. In het geval van een omgevingsvergunning kan zo’n voorziening inhouden, dat voorlopig niet gebouwd mag worden.

 

Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

 

Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 50, - voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huurtoeslag of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon € 184, -. Een rechtspersoon (vereniging, stichting, NV, BV) betaalt altijd € 365, -. Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2022.

 

Digitaal voorlopige voorziening instellen

Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via https://formulier.rechtspraak.nl/burger/bestuur/beroepschrift/rechtbank. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

Nog vragen?

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met de secretaris van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Druten, te bereiken via 088 – 432 70 00.

Naar boven