Verkeersbesluit: Aanleg gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats Constantijn Huijgenslaan

 

Datum: 29 augustus 2022

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Papendrecht;

• op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994, zijn wij bevoegd dit verkeersbesluit te nemen;

• gelet op Hoofdstuk 10, titel 1, afdeling 1, van de Algemene wet bestuursrecht hebben wij de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten gemandateerd aan de teamleider van het team Werkvoorbereiding bij collegebesluit van 17 december 2019 (‘Algemeen Mandaatbesluit‘);

• op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd;

 

overwegende,

1) dat wij een schriftelijk verzoek hebben ontvangen om een parkeerplaats te reserveren, zulks in geval van invaliditeit van de aanvrager;

2) dat de aanvrager in het bezit is van een gehandicaptenparkeerkaart;

3) dat een ieder met zijn of haar auto vrij kan parkeren in de omgeving van de Constantijn Huijgenslaan, maar dat de parkeerbezetting in de directe omgeving van de aanvrager vaak erg hoog is;

4) dat het hierdoor op bepaalde momenten voor de aanvrager onmogelijk is de auto waarop zij voor verplaatsingen buitenshuis is aangewezen in de directe omgeving van de woning te parkeren, zodat zij genoodzaakt wordt deze verderop te parkeren;

5) dat de afstand van de geparkeerde auto tot de woning van aanvrager, gezien de mate van invaliditeit, bezwaarlijk groot is;

6) dat de aanvrager niet de beschikking heeft over een parkeergelegenheid op eigen terrein, dan wel de mogelijkheid heeft om op eigen terrein een parkeergelegenheid te creëren;

7) dat het op grond van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 gewenst is om de vrijheid van verkeer zoveel mogelijk te waarborgen;

8) dat het daarom gewenst is voor de auto een aparte parkeerplaats te reserveren op geringe afstand van de woning;

9) dat het in verband hiermee aanbeveling verdient een zo dicht mogelijk bij de woning gelegen parkeervak aan te wijzen als gehandicaptenparkeerplaats en deze ten behoeve van de aanvrager te reserveren, een en ander zoals op de bij dit besluit behorende tekening (situatietekening 2022-0128404) is aangegeven

10) dat betreffende weggedeelten zijn gelegen op het grondgebied van de gemeente Papendrecht en bij deze gemeente in beheer zijn;

11) dat overleg met de politie heeft plaatsgevonden, als bedoeld in artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer;

 

besluiten:

1) Door plaatsing van bord E6 van bijlage 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 in de Constantijn Huijgenslaan te Papendrecht. Een zo dicht mogelijk bij de woning van de aanvrager gelegen parkeervak aan te wijzen als gehandicaptenparkeerplaats, en deze ten behoeve van de aanvrager te reserveren met een onderbord met daarop het kenteken van de auto van de aanvrager.

 

Bijlage: Situatietekening 2022-0128404

 

Papendrecht, 29 augustus

 

Burgemeester en wethouders van Papendrecht,

namens dezen,

Teamleider Beheer Openbare Ruimte

 

L. Eylen

 

Bezwaarclausule Gemeente Papendrecht

Vindt u het besluit om bepaalde reden onjuist?

Neem dan contact op met de medewerker verkeer, telefoonnummer 14 078. Hij of zij neemt het besluit met u door. Komt u er samen niet uit, dan kunt u alsnog een bezwaarschrift indienen.

Waar stuurt u het bezwaarschrift naar toe?

1) Per post: U kunt het bezwaar niet per e-mail insturen.

Het college van Burgemeester en Wethouders

Postbus 11, 3350 AA Papendrecht.

2) Of dien uw bezwaar digitaal in via het formulier op de website van de gemeente (DIGID):

Binnen welke termijn stuurt u het bezwaarschrift?

Zorg ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop deze brief is verzonden. Daarmee voorkomt u dat uw bezwaarschrift te laat binnen is en niet behandeld kan worden. Dat betekent dat uw bezwaarschrift uiterlijk op 10 oktober 2022 bij de balie van het gemeente huis afgegeven moet zijn (vergeet niet een bewijs van ontvangst te vragen) of dat u het bezwaarschrift uiterlijk op 10 oktober 2022 in een PostNL-brievenbus moet hebben gepost.

Wat neemt u in ieder geval op in het bezwaarschrift?

- uw naam, adres en handtekening; graag ook het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent en uw e-mailadres;

- de datum van uw bezwaarschrift;

- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht; vermeld hierbij de verzenddatum en het kenmerk van dat besluit of stuur voor een snellere afhandeling een kopie, scan of foto daarvan mee;

- de reden waarom u vindt dat het besluit onjuist is;

- vermeld bovenaan de brief 'bezwaarschrift'.

Kunt u de uitkomst van de bezwaarprocedure niet afwachten vanwege een spoedeisend belang?

Dan kunt u een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Rotterdam, Postbus 50950 3007 BL, Rotterdam. Het besluit geldt namelijk ook tijdens de bezwaarschriftenprocedure. Aan het verzoek zijn kosten verbonden. Voor nadere informatie over de voorwaarden, kijk op https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Rechtsgebieden/Bestuursrecht/Procedures/Paginas/Voorlopig-voorziening.aspx.

Ook kunt u het verzoekschrift digitaal indienen met DIGID bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.

Naar boven