Bestemmingsplan Brakel, Molenkamp-Zuidwest vastgesteld

De gemeenteraad van Zaltbommel heeft in zijn vergadering van 14 juli 2022 het bestemmingsplan Brakel, Molenkamp-Zuidwest vastgesteld. Het bestemmingsplan is ongewijzigd vastgesteld. Daarnaast heeft de gemeenteraad besloten ten behoeve van het kostenverhaal geen exploitatieplan vast te stellen, omdat het kostenverhaal anderszins is verzekerd.

Het bestemmingsplan maakt het mogelijk om 15 woningen te realiseren. De locatie ligt aan de Molenkampsweg in Brakel.

Tevens liggen in het kader van het vastgesteld bestemmingsplan Brakel, Molenkamp-Zuidwest het vastgesteld beeldkwaliteitsplan en het besluit hogere grenswaarden ter inzage.

 

Inzage

Het vastgesteld bestemmingsplan ligt met bijbehorende documenten van donderdag 28 juli 2022 tot en met woensdag 7 september 2022 voor iedereen ter inzage.

De stukken bekijkt u via onze website www.zaltbommel.nl. De informatie vindt u onder bouwen en verbouwen / bestemmingsplannen.

Ook kunt u ze bekijken tijdens de openingstijden bij de afdeling Publiekszaken op het gemeentekantoor van Zaltbommel. Neem hiervoor contact op met het Omgevingsloket via 14 0418 of omgevingsloket@zaltbommel.nl. Het gemeentekantoor ligt aan de Hogeweg 11 te Zaltbommel.

 

Niet mee eens?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daar tegen schriftelijk beroep instellen. U stuurt uw beroepschrift binnen de beroepstermijn naar de Raad van State, Afdeling bestuursrechtspraak, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. De beroepstermijn is zes weken en begint op de dag na de dag waarop het besluit ter inzage is gelegd en loopt in dit geval van vrijdag 29 juli 2022 t/m donderdag 8 september 2022. Vermeld altijd de redenen van uw beroep en stuur een kopie van het besluit mee.

De mogelijkheid van beroep bestaat in ieder geval als u belanghebbende bent bij het besluit. Als u géén belanghebbende bent, dan gelden aanvullende voorwaarden, te weten:

· tijdens de voorbereidingsprocedure mocht een ieder zienswijzen indienen, en;

· u heeft ook van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een zienswijze in te dienen. Heeft u dat niet gedaan, dan kunt u alleen een beroepsschrift indienen als het niet uw schuld is dat u geen zienswijze heeft ingediend.

 

Crisis- en herstelwet

Op het besluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat:

  • u in het beroepschrift moet vermelden dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is;

  • u de gronden in het beroepsschrift moet opnemen;

  • het beroep niet-ontvankelijk wordt verklaard indien binnen de beroepstermijn geen gronden zijn ingediend, en

  • de gronden na afloop van de beroepstermijn niet meer kunnen worden aangevuld

 

Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking na afloop van de beroepstermijn, ook als u beroep instelt. Als u dit niet wilt, vraag dan de Voorzieningenrechter een voorlopige voorziening te treffen. U stelt hiervoor een verzoekschrift op. Dit kan alleen als u ook beroep heeft ingesteld en uw zaak spoed heeft. Dit verzoekschrift richt u aan de Voorzieningenrechter van de Raad van State. Het instellen van beroep en het indienen van een verzoekschrift kan ook digitaal. Kijk op de site https://digitaalloket.raadvanstate.nl voor de voorwaarden. U moet wel rekening houden met kosten (griffierecht).

Voor meer informatie kunt u terecht bij het omgevingsloket.

 

Naar boven