Verkeersbesluit laadpalen gemeente Zwijndrecht

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zwijndrecht neemt hierbij het volgende verkeersbesluit:

  • 1.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Prins Mauritsstraat ter hoogte van nummer 70 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening;

  • 2.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Dr. Plesmanstraat ter hoogte van nummer 68 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening;

  • 3.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Gunterstein ter hoogte van nummer 10 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening;

  • 4.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Parijseplein ter hoogte van nummer 2 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening;

  • 5.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Manning ter hoogte van nummer 65 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening;

  • 6.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Laurensvliet ter hoogte van nummer 4 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening;

  • 7.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Valkhof ter hoogte van nummer 2 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening;

  • 8.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Begoniastraat ter hoogte van nummer 6 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening;

  • 9.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Koperslager ter hoogte van nummer 15 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 10.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Venusstraat ter hoogte van nummer 26 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 11.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Emmastraat ter hoogte van nummer 68 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 12.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Lus ter hoogte van nummer 9 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 13.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Burg. de Bruinelaan ter hoogte van nummer 97 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 14.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de van de Spiegelstraat ter hoogte van nummer 2 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 15.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan het Noordpark ter hoogte van nummer 12 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 16.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Saturnusstraat ter hoogte van nummer 341 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 17.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan het einde van de Groene Zoom als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 18.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Sonsbeek ter hoogte van nummer 2 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 19.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Obrechtstraat ter hoogte van nummer 45 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 20.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Pinksterbloem ter hoogte van nummer 16 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 21.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Mimosastraat ter hoogte van nummer 3 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 22.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Landmanweg ter hoogte van nummer 24 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 23.

    het aanwijzen van twee parkeervakken aan de Klarinetsingel ter hoogte van nummer 126 als parkeerplaatsen uitsluitend bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen door het plaatsen van het bord E04 uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord "opladen elektrische voertuigen" met onderbord ''OB504'', zoals aangegeven op bijgevoegde tekening

  • 24.

    dit besluit in werking te laten treden op de dag dat het betreffende verkeersbord is aangebracht.

en overweegt daartoe het volgende.

 

Wettelijk kader

Dit verkeersbesluit is gebaseerd op de artikelen 15, lid 1, artikel 18, lid 1, sub d, van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer.

Het besluit wordt genomen in het streven naar een optimale gebruik van de weg (artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994).

Mandaat

Burgemeester en wethouders hebben op 10 januari 2017 besloten de bevoegdheid tot het nemen van verkeersbesluiten met betrekking tot opladen elektrische voertuigen te mandateren aan de coördinator Leefbaar.

 

Overleg

Er is overleg gevoerd met de politie Zuid-Holland Zuid. De politie heeft hierbij aangegeven dat voor de handhaafbaarheid van de borden gewerkt moet worden met bord E4 of E8 met onderbord "opladen elektrische voertuigen". Dit advies wordt overgenomen waardoor de politie met het besluit kan instemmen. Wel wordt opgemerkt dat nauwelijks controleerbaar is of er alleen sprake is van een verbinding met de laadpaal of ook van daadwerkelijk laden.

 

Motivering

  • 1.

    De volgende motivering geldt voor alle bovenstaande verkeersbesluiten.

  • 2.

    Naar aanleiding van een verzoek van een aanvrager in de nabije omgeving worden er binnenkort een laadpalen geplaatst aan de boven genoemde locaties. Als bij deze palen niet-elektrische auto's parkeren is de laadpaal niet optimaal bruikbaar. Om dit te voorkomen is er de noodzaak twee parkeervakken bij elke locatie aan te wijzen als parkeergelegenheid bestemd voor elektrische voertuigen. Bij de gekozen locatie voor de laadpaal is gekeken naar de criteria uit het beleidskader laadpalen.

  • 3.

    Aangezien verkeersdeelnemers altijd uit moeten kunnen gaan van de aanwezige bebording en markering wordt de inwerkingtreding van het verkeersbesluit hieraan gekoppeld.

 

 

Bezwaar bij burgemeester, b&w of raad.

 

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit bezwaar maken. U doet dat door een brief te sturen aan:

de burgemeester/ het college van burgemeester en wethouders/de gemeenteraad van Zwijndrecht (afhankelijk van welk bestuursorgaan bevoegd is)

t.a.v. Commissie bezwaarschriften

Postbus 15

3330 AA Zwijndrecht.

 

Dit moet gebeuren binnen 6 weken na de dag van bekendmaking van dit besluit (de ingang van deze termijn is afhankelijk van de wijze van bekendmaking van het besluit, t.w. toezending, uitreiking, kennisgeving in een blad of op een andere geschikte wijze).

 

Uw brief moet tenminste bevatten:

Uw naam en adres

Een datum

Een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

De reden(en) van uw bezwaar

Uw handtekening.

 

Voorlopige voorziening

 

Als u bezwaar hebt gemaakt kunt u, indien – gelet op de betrokken belangen – onverwijlde spoed dat vereist, een voorlopige voorziening (= voorlopig oordeel van de rechter) aanvragen. U doet dat door een brief te sturen aan:

de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Bestuursrecht

Postbus 50951

3007 BM Rotterdam

 

 

Uw brief moet tenminste bevatten:

Uw naam en adres

Een datum

Een omschrijving van het besluit waartegen u een voorlopige voorziening aanvraagt

De reden(en) waarom u een voorlopige voorziening nodig heeft

Uw handtekening.

 

Aan een aanvraag om een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden. Voor natuurlijke personen (individuen) is dat € 184,-- en voor rechtspersonen (bijvoorbeeld bedrijven) is dat € 365,--.

 

 

 

 

 

Vragen ?

 

Misschien heeft u nog een vraag over deze procedure. Neemt u dan gerust contact op met de behandelend ambtenaar van dit besluit.

 

 

Beroep bij de R echtbank.

 

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit beroep instellen. U doet dat door een brief te sturen aan:

Rechtbank Rotterdam, Bestuursrecht

Postbus 50951

3007 BM Rotterdam

 

Dit moet gebeuren binnen 6 weken na de dag van bekendmaking van dit besluit (de ingang van deze termijn is afhankelijk van de wijze van bekendmaking van het besluit, t.w. toezending, uitreiking, kennisgeving in een blad of op een andere geschikte wijze).

 

Uw brief moet tenminste bevatten:

Uw naam en adres

Een datum

Een omschrijving van het besluit waartegen u beroep instelt

De reden(en) van uw beroep

Uw handtekening.

 

U wordt verzocht zo mogelijk een afschrift van het besluit waartegen het beroep zich richt over te leggen.

 

Aan het instellen van beroep zijn wel kosten verbonden. Voor natuurlijke personen (individuen) is dat € 184,-- en voor rechtspersonen (bijvoorbeeld bedrijven) is dat € 365,--.

 

U kunt ook digitaal beroep instellen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een

elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

Voorlopige voorziening

 

Als u beroep hebt ingesteld kunt u, indien – gelet op de betrokken belangen – onverwijlde spoed dat vereist, een voorlopige voorziening (= voorlopig oordeel van de rechter) aanvragen. U doet dat door een brief te sturen aan:

de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, Bestuursrecht

Postbus 50951

3007 BM Rotterdam

 

Uw brief moet tenminste bevatten:

Uw naam en adres

Een datum

Een omschrijving van het besluit waartegen u een voorlopige voorziening aanvraagt

De reden(en) waarom u een voorlopige voorziening nodig heeft

Uw handtekening.

 

Aan een aanvraag om een voorlopige voorziening zijn wel extra kosten verbonden. Voor natuurlijke personen (individuen) is dat € 184,-- en voor rechtspersonen (bijvoorbeeld bedrijven) is dat € 365,--.

 

Vragen ?

 

Misschien heeft u nog een vraag over deze procedure. Neemt u dan gerust contact op met de behandelend ambtenaar van dit besluit.

 

Zwijndrecht,

Namens het college van burgemeester en wethouders

Edwin Hilligehekken

Teamleider BOR

Naar boven