
Gemeenteblad van Gulpen-Wittem
Gemeente Gulpen-Wittem - Aanvragen van een vervangende stempas
De burgemeester van Gulpen-Wittem maakt bekend dat voor de aanstaande verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal, te houden op woensdag 17 maart 2021, het volgende van toepassing is:
Om overal binnen de gemeente Gulpen-Wittem te kunnen stemmen heeft u een stempas ontvangen. De stempas toont aan dat u gerechtigd bent om te stemmen.
Zonder de stempas kunt u uw stem niet uitbrengen. Het is daarom van groot belang dat u de stempas niet vergeet mee te nemen.
Mocht u uw stempas kwijtraken dan kunt u op twee manieren een vervangende stempas aanvragen.
- 1.
- 2.
In plaats van een schriftelijk verzoek te doen, kunt u bij afdeling Klant Contact Centrum in persoon mondeling een vervangende stempas aanvragen. Dit kan geschieden tot 12 maart 2021 tot 17:00 uur.
Mocht u alsnog uw “oude” stempas terugvinden dan kunt u daarmee niet stemmen; dat kan alleen met de nieuwe stempas.
Neem bij het stemmen naast uw stempas ook een geldig identiteitsbewijs mee
(bijvoorbeeld een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). U bent verplicht dit te tonen aan de voorzitter van het stembureau. Voor deze verkiezing geldt dat het identiteitsdocument maximaal 5 jaar verlopen mag zijn.
Nadere informatie wordt verstrekt door de afdeling Klantservice van de gemeente, Willem Vliegenstraat 12 te Gulpen.