Vastgestelde besluiten gemeentelijke coördinatieregeling: Bestemmingsplan “Algemene herziening Borne, Hertme, Zenderen, herziening Oude Almeloseweg 12” en omgevingsvergunning Oude Almeloseweg 12

Coördinatieregeling

De gemeenteraad van Borne heeft op 6 juli 2021 besloten de coördinatieregeling zoals bedoeld in artikel 3.30 van de Wet ruimtelijke ordening toe te passen voor het bouwplan voor de realisatie van een woonzorgcomplex met 32 woonzorgeenheden/zorgappartementen op het perceel Oude Almeloseweg 12 te Borne. Dit betekent dat voor alle besluiten die genomen moeten worden ten behoeve van de realisatie van het woonzorgcomplex, gelijktijdig dezelfde procedure wordt doorlopen. Op de te coördineren besluiten is de Uniforme openbare voorbereidingsprocedure van de Algemene wet bestuursrecht van toepassing.

Het college van burgemeester en wethouders is het coördinerend orgaan. De gemeenteraad is bevoegd gezag voor het vaststellen van het bestemmingsplan. Het college van burgemeester en wethouders is bevoegd gezag voor het besluit inzake een omgevingsvergunning.

Vanwege de coördinatieregeling worden de hieronder vermelde besluiten gelijktijdig ter inzage gelegd. Het college van burgemeester en wethouders van Borne maakt daarom bekend dat, op grond van artikel 3.32 van de Wet ruimtelijke ordening, de volgende besluiten ter inzage liggen:

Het vastgestelde bestemmingsplan Algemene herziening Borne, Hertme, Zenderen, herziening Oude Almeloseweg 12

De gemeenteraad van Borne heeft in zijn vergadering van 16 november 2021 het bestemmingsplan Algemene herziening Borne, Hertme, Zenderen, herziening Oude Almeloseweg 12 vastgesteld.

Het bestemmingsplan Algemene herziening Borne, Hertme, Zenderen, herziening Oude Almeloseweg 12 voorziet in de realisatie van een woonzorgcomplex op een vrijgekomen schoollocatie. Het woonzorgcomplex bestaat uit 32 woonzorgeenheden/zorgappartementen voor 24-uurs zorg en gezamenlijke voorzieningen in het gebouw.

Het definitieve besluit omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders maken, gelet op het bepaalde in artikel 2.12, lid 1, sub a onder 3 van de Wet algemene bepalingen Omgevingsrecht in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht, bekend dat zij een omgevingsvergunning hebben verleend voor het bouwen van 32 zorgappartementen op het perceel Oude Almeloseweg 12 te Borne. De aanvraag is geregistreerd onder nummer HZ_WABO-2020-0250.

Inzage

In verband met de verscherpte maatregelen rondom het coronavirus kunnen er voorlopig geen

afspraken worden gemaakt om ter inzage gelegde stukken in te zien bij de publieksbalie in het

gemeentehuis. In plaats daarvan kunt u een mail sturen naar

het document dat u wilt inzien. U ontvangt dan van ons een pdf versie van het door u

opgevraagde document.

Beroep

Op grond van artikel 8.3 van de Wet ruimtelijke ordening worden de omgevingsvergunning en het vastgestelde bestemmingsplan voor de mogelijkheid van beroep als één besluit gezien.

Diegene die een zienswijze hebben ingediend tegen het ontwerpbestemmingsplan en/of ontwerpomgevingsvergunning en belanghebbenden bij het besluit kunnen beroep instellen tegen deze besluiten. U kunt van 26 november 2021 t/m 6 januari 2022 beroep instellen door een brief te sturen naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Het beroepschrift moet ondertekend zijn en in ieder geval de naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het (de) besluit(en) waartegen het beroep is gericht en de gronden van het beroep bevatten. Ook dient een kopie van het (de) bestreden besluit(en) te worden meegestuurd. Hiervoor is griffierecht verschuldigd.

U kunt ook digitaal beroep instellen via https://digitaalloket.raadvanstate.nl. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Voorlopige voorziening

Als u beroep instelt blijft het besluit geldig. Wilt u dat het (de) besluit(en) wordt(en) geschorst? Dan kunt u bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State vragen om een voorlopige voorziening. U kunt uw verzoek sturen naar de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA 's-Gravenhage.

Let er op dat u een kopie van het beroepschrift meestuurt. Voor dit verzoek moet u griffierecht betalen. U krijgt hierover een brief van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

U kunt ook digitaal om een voorlopige voorziening vragen via https://digitaalloket.raadvanstate.nl. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

info@borne.nl met de naam van

Naar boven