Vastgesteld bestemmingsplan ‘Koningstraat 53 Afferden’ Gemeente Druten

Burgemeester en wethouders van Druten maken op grond van het bepaalde in artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend, dat de gemeenteraad op 30 september 2021 het bestemmingsplan ‘Koningstraat 53 Afferden’, gewijzigd heeft vastgesteld.

Het plangebied van het bestemmingsplan heeft betrekking op de gronden ten westen van de Koningstraat 53 in Afferden. Deze locatie is bij de gemeente kadastraal bekend als sectie D. nr. 2101. Het bestemmingsplan ‘Koningstraat 53 Afferden’ maakt een nieuwe ontwikkeling mogelijk. Initiatiefnemer is voornemens om op de locatie vier grondgebonden woningen te realiseren. De beoogde ontwikkeling is niet passend binnen de huidige bestemming 'Tuin'. Om de bouw van de woningen mogelijk te maken, moet een nieuw bestemmingsplan worden opgesteld.

Ter inzage

Het gewijzigd vastgestelde bestemmingsplan ligt vanaf 28 oktober 2021 tot en met 8 december 2021 (gedurende zes weken) ter inzage in het gemeentehuis, Heuvel 1 te Druten. Voor het inzien van het vastgestelde bestemmingsplan kunt u een afspraak maken via telefoonnummer 088 432 70 00 of per e-mail via bouwenenleefomgeving@drutenwijchen.nl, het vaststellingsbesluit en de daarbij behorende stukken worden tevens langs elektronische weg beschikbaar gesteld op de landelijke website www.ruimtelijkeplannen.nl Het identificatienummer is: NL.IMRO.0225.BPaffkoningsstr53-2103.

Beroep en voorlopige voorziening

Belanghebbenden die tijdig een zienswijze kenbaar hebben gemaakt en verdere belanghebbenden, kunnen tijdens bovengenoemde termijn van zes weken (28 oktober 2021 tot en met 8 december 2021) beroep instellen tegen het besluit bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Beroep staat ook open voor belanghebbenden tegen de wijzigingen die bij vaststelling door de gemeenteraad in het ontwerpbestemmingsplan zijn aangebracht.

Tevens kan gedurende de beroepstermijn -naast een beroepschrift- een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij de voorzitter van genoemde afdeling. Zonder dit verzoek treedt het bestemmingsplan in werking daags na afloop van de beroepstermijn. Als een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend, treedt het bestemmingsplan niet in werking voordat op dat verzoek is beslist. De adressering van het verzoek om voorlopige voorziening is gelijk aan die van het beroepschrift. Voor het indienen van een beroepschrift en een verzoek om voorlopige voorziening zijn griffierechten verschuldigd.

 

Druten, 27 oktober 2021

Burgemeester en wethouders voornoemd,

mevrouw C.A.A. van Rhee-Oud Ammerveld, burgemeester

meneer B.P.P. Janssen, secretaris

 

 

Naar boven