Aanwijzingsbesluit toezichthouders Wmo en Jeugdwet (medewerkers gemeente Nijmegen)

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijchen;

 

Namens deze, de domeinmanager bedrijfsvoering van de Werkorganisatie Druten Wijchen;

 

Gelet op artikel 6.2a van de Aanpassingswet Wnra, artikel 1:16 van Burgerlijk wetboek, titel 5.2 Algemene wet bestuursrecht, artikel 6.1 Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 en artikel 14, lid 1 van de Verordening maatschappelijke ondersteuning en jeugdhulp gemeente Wijchen 2021;

Besluit vast te stellen:

 

Aanwijzingsbesluit toezichthouders Wmo 2015 en Jeugdwet (medewerkers gemeente Nijmegen)

Artikel 1 Aanwijzing toezichthouders

  • 1.

    Het college wijst aan als toezichthouders die belast zijn met het houden van toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Wmo 2015 en de Jeugdwet voor wat betreft de rechtmatigheid:

    de fraudepreventiemedewerkers, sociaal rechercheurs en het hoofd van bureau sociale recherche van de afdeling Zorg en Inkomen van de gemeente Nijmegen.

  • 2.

    De in lid 1 genoemde toezichthouders zijn belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Wmo 2015 en de Jeugdwet, zoals bedoeld in artikel 5:11 van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 3.

    De aanwijzing van de toezichthouders vindt zijn basis in titel 5.2 Algemene wet bestuursrecht, artikel 6.1 Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 en artikel 14, lid 1 van de Verordening maatschappelijke ondersteuning en jeugdhulp gemeente Wijchen 2021.

Artikel 2 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt op 28 mei 2021 in werking.

  • 2.

    Het “Aanwijzingsbesluit toezichthouders Wet maatschappelijke ondersteuning en Jeugdwet” vastgesteld op 13 juni 2017, wordt per 28 mei 2021 ingetrokken.

  • 3.

    Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit toezichthouders Wmo 2015 en Jeugdwet (medewerkers gemeente Nijmegen).

 

Aldus besloten op 25 mei 2021

Namens het college van burgemeester en wethouders,

R. van Veen

Domeinmanager Bedrijfsvoering

Bezwaarschriftbijsluiter

Hoe maakt u bezwaar tegen dit besluit?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In de meeste gevallen is dat het college van burgemeester en wethouders. Maar het kan ook gaan om een besluit van de raad of de burgemeester.

U stuurt uw bezwaar aan het college van burgemeester en wethouders (of raad of burgemeester) van Wijchen, Postbus 9000, 6600 HA Wijchen.

Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk!

Bezwaarschrift

De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift.

In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:

  • a.

    uw naam en adres

  • b.

    de datum

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

  • d.

    de reden waarom u bezwaar maakt

Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.

Indien u ook uw emailadres en telefoonnummer in het bezwaarschrift vermeldt, dan neemt mogelijk een interne mediator contact met u op om te onderzoeken of uw bezwaarschrift informeel kan worden opgelost.

Termijn

U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum, waarop het besluit is verzonden. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.

Voorlopige voorziening

Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. In het geval van een omgevingsvergunning kan zo’n voorziening inhouden, dat voorlopig niet gebouwd mag worden.

Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland,

Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 49, - voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huurtoeslag of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon

€ 181,-. Een rechtspersoon (vereniging, stichting, NV, BV) betaalt altijd € 360,-.

Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2021.

Digitaal voorlopige voorziening instellen

Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via: https://mijn.rechtspraak.nl/start/burger#:Beroep-bij-de-rechtbank

Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Nog vragen?

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met de secretaris van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Wijchen, te bereiken via 088 432 70 00.

Naar boven