Omgevingsvergunningen

Ontvangen aanvragen om omgevingsvergunning:

Soeterstraat 33, 5375 BG Reek; het verbouwen van een woonboerderij (aanvraag ontvangen op 30 april 2021)

Monseigneur Borretstraat 17, 5374 AA Reek; het isoleren van het dak van de woning (aanvraag ontvangen op 2 mei 2021)

Wasmeesterstraat 11, 5411 DG Zeeland; het maken van een dakkapel aan de voorzijde van de woning (aanvraag ontvangen op 5 mei 2021)

Ontvangen sloopmeldingen:

Puttelaar 31, 5411 AA Zeeland; het verwijderen van asbesthoudend dakbeschot en asbesthoudende materialen uit de woning (melding ontvangen op 6 mei 2021)

Broksteeg 2, 5374 BE Schaijk; het verwijderen van asbesthoudende dakbedekking van een schuur en van de gevels van een schuur en het afvoeren van op het perceel losliggende asbesthoudende dakbedekking (melding ontvangen op 6 mei 2021)

Willibrordusweg 24, 5374 NG Schaijk; het verwijderen van asbesthoudende dakbedekking van twee bijgebouwen (melding ontvangen op 6 mei 2021)

Bernardusweg 1, 5374 NJ Schaijk; het verwijderen van de asbesthoudende dakbedekking van een schuur (melding ontvangen op 9 mei 2021)

In dit stadium van de procedure (ontvangen aanvragen/meldingen) kunt u (nog) geen bezwaar-/beroepschrift indienen. Bovengenoemde aanvragen zijn op verzoek wel in te zien bij de afdeling Ruimte. U kunt hiervoor een afspraak maken.

Verleende omgevingsvergunningen:

Zandstraat 18, 5374 NB Schaijk; het uitbreiden van een overkapping aan een loods (vergunning verzonden op 6 mei 2021)

Huisnummerbesluiten:

Intrekking nummeraanduiding:

Runstraat 8, 5374 AC Schaijk; betreft een bestaand winkelpand.

Vaststelling nummeraanduiding:

Runstraat 8 en 8e, 5374 AC Schaijk; ten behoeve van de splitsing van een bestaand winkelpand naar twee winkelpanden.

Dit besluit tot intrekking en vaststelling van de nummeraanduiding is verzonden op 4 mei 2021.

Vaststelling nummeraanduiding:

Schutsboomstraat 55a en 57, 5374 CB Schaijk; ten behoeve van de bouw van twee half-vrijstaande woningen.

Dit besluit tot vaststelling van de nummeraanduiding is verzonden op 4 mei 2021.

Bezwaar en voorlopige voorziening:

Tegen bovengenoemde besluiten kunnen belanghebbenden binnen zes weken na de datum van verzending van het besluit bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders van Landerd, Postbus 35, 5410 AA Zeeland.

Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en het moet in ieder geval de volgende informatie bevatten:

  • naam en adres bezwaarmaker;

  • de datum;

  • een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar gemaakt wordt;

  • een omschrijving van het bezwaar.

Een bezwaarschrift kan ook digitaal worden ingediend via www.landerd.nl (groene knop “online regelen” → gemeente Landerd, indienen bezwaar).

Als er bezwaar wordt aangetekend, blijft het besluit in eerste instantie gewoon geldig. De wet houdt rekening met de situatie dat iemand die bezwaar aantekent niet kan wachten op de afhandeling van dat bezwaar. Daarom kan de rechtbank worden verzocht een zogenaamde voorlopige voorziening te treffen. De rechtbank kan dan snel - en voordat zij uitspraak doet - een bepaalde maatregel nemen. Dit verzoek moet worden ingediend bij: Rechtbank Oost-Brabant, sector bestuursrecht, postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. Een verzoek om voorlopige voorziening kan ook digitaal worden ingediend via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.

Zowel voor het digitaal indienen van een bezwaarschrift als voor het digitaal verzoeken om een voorlopige voorziening, hebt u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Op de websites vindt u meer informatie.

Voor nadere informatie of voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met een van de medewerkers van de afdeling Ruimte, telefoonnummer 0486-458111.

Naar boven