Omgevingsvergunningen

Ontvangen aanvragen om omgevingsvergunning:

Hogeweg 1b, 5411 LP Zeeland; het verbouwen van een bedrijfspand ten behoeve van de vestiging van een fysiotherapiepraktijk en het veranderen van de bestaande uitrit (aanvraag ontvangen 29 juni 2020)

Pastoor van Winkelstraat (naast 108) te Schaijk; het bouwen van een woning (aanvraag ontvangen 1 juli 2020)

Blazoenlaan 10, 5411 DB Zeeland; het tijdelijk geplaatst hebben en bewonen van een woonunit (aanvraag ontvangen 1 juli 2020)

Europaplein 6, 5374 BM Schaijk; het uitbreiden van de woning (aanvraag ontvangen 1 juli 2020)

Akkerwinde (naast 157) te Schaijk; het aanleggen van een halfverhard wandelpad (aanvraag ontvangen 2 juli 2020)

Ontvangen sloopmeldingen:

Noordhoek 1, 5375 AR Reek; het verwijderen van asbesthoudende materialen uit de woning en van het perceel (melding ontvangen 25 juni 2020)

Nistelrooise Baan 3, 5374 RE Schaijk; het deels slopen van een bedrijfsgebouw en het verwijderen van asbesthoudende materialen uit een bedrijfsgebouw (melding ontvangen 1 juli 2020)

In dit stadium van de procedure (ontvangen aanvragen/meldingen) kunt u (nog) geen bezwaar-/beroepschrift indienen. Bovengenoemde aanvragen zijn op verzoek wel in te zien bij de afdeling Ruimte. U kunt hiervoor een afspraak maken.

Verlenging termijn van afhandeling van verzoek(en) om omgevingsvergunning:

Smidse 19, 5374 AJ Schaijk; het vervangen van een carport door een berging, het uitbreiden van de entree en het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning.

De afhandelingstermijn voor deze aanvraag is verlengd. Uiterlijk op 13 augustus 2020 moet er een beslissing worden genomen. Het besluit tot verlenging van de afhandelingstermijn is verzonden d.d. 1 juli 2020.

Bezwaar en voorlopige voorziening:

Tegen bovengenoemde besluiten kunnen belanghebbenden binnen zes weken na de datum van verzending van het besluit bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders van Landerd, Postbus 35, 5410 AA Zeeland. Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en het moet in ieder geval de volgende informatie bevatten:

  • naam en adres bezwaarmaker;

  • de datum;

  • een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar gemaakt wordt;

  • een omschrijving van het bezwaar.

Een bezwaarschrift kan ook digitaal worden ingediend via www.landerd.nl (groene knop “online regelen” → gemeente Landerd, indienen bezwaar).

Als er bezwaar wordt aangetekend, blijft het besluit in eerste instantie gewoon geldig. De wet houdt rekening met de situatie dat iemand die bezwaar aantekent niet kan wachten op de afhandeling van dat bezwaar. Daarom kan de rechtbank worden verzocht een zogenaamde voorlopige voorziening te treffen. De rechtbank kan dan snel - en voordat zij uitspraak doet - een bepaalde maatregel nemen. Dit verzoek moet worden ingediend bij: Rechtbank Oost-Brabant, sector bestuursrecht, postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. Een verzoek om voorlopige voorziening kan ook digitaal worden ingediend via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.

Zowel voor het digitaal indienen van een bezwaarschrift als voor het digitaal verzoeken om een voorlopige voorziening, hebt u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Op de websites vindt u meer informatie.

Voor nadere informatie of voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met een van de medewerkers van de afdeling Ruimte, telefoonnummer 0486-458111.

Naar boven