Beschikking ambtshalve uitschrijving uit de basisregistratie personen

 

Week 21 - 20 20

Burgemeester en wethouders van Zwolle hebben - op grond van artikel 2.21 en 2.22 van de Wet basisregistratie personen (BRP) - besloten de adresgegevens van de onderstaande personen te wijzigen. Uit onderzoek is gebleken dat zij niet meer op het adres wonen waarop zij in de BRP staan ingeschreven.

naam

geboortedatum

datum uitschrijving

 

Panourgias , P.

13-04-1998

22-04-2020

Samuel Abraham Tesfay

02-02-1993

27-03-2020

Hocaoglu , A.

20-04-1993

23-04-2020

Mercera , S.S.

18-12-1981

26-03-2020

Tanielian-Dumbia , F.

30-04-1987

27-03-2020

Gebrehiwet Abreha Fesseha

22-02-1993

01-04-2020

Musa, E.

30-06-1997

14-04-2020

 

 

De bijhouding van de gegevens in de BRP wordt opgeschort in verband met ambtshalve vertrek van de ingezetene uit Nederland.

Door deze wijziging zijn deze personen formeel niet meer woonachtig in Nederland.

De wijziging wordt aan de afnemers van de BRP (zoals belastingdienst, de administratie van uitkeringsinstanties, pensioenfondsen en zorgverzekeraars) doorgegeven. Dit kan gevolgen hebben voor toeslagen, de zorgverzekering en voorzieningen als AOW en pensioen van genoemde personen.

Staat uw naam hierboven genoemd of weet u waar bovenstaande personen verblijven? Neem dan contact op met het team adresonderzoek van de afdeling Inwonerszaken van de gemeente Zwolle via telefoonnumer 14 038 of mail: adresonderzoeken@zwolle.nl. 

Gevolgen

De uitschrijving betekent dat bepaalde rechten worden stop gezet of opgeschort. Denk daarbij aan bijstandsuitkering, kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, huurtoeslag, AOW en studiefinanciering. De gemeente kan geen uittreksel of identiteitsdocumenten verstrekken en u kunt geen kenteken op naam zetten.

Be zwaar

Belanghebbenden kunnen binnen 6 weken na bekendmaking van dit besluit een bezwaarschrift indienen. Het is voor burgers mogelijk om digitaal een bezwaarschrift in te dienen, middels het e-formulier op de website van de gemeente. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Als organisatie/advocaat kunt u ook een bezwaarschrift indienen. Daarvoor dient u gebruik te maken van eHerkenning.

Een bezwaarschrift kan ook per post worden ingediend.

Het bezwaarschrift dient dan te worden gericht aan Burgemeester en wethouders van Zwolle, Postbus 10007, 8000 GA Zwolle. Vermeld in het bezwaarschift uw naam, adres, datum, handtekening, een omschrijving van het besluit (of een kopie van het besluit) waartegen het bezwaar is gericht en de reden waarom u het niet eens bent met dit besluit.

Het indienen van een bezwaarschrift schorst niet de werking van dit besluit. Als onverwijlde spoed dit vereist, kan hangende de bezwaarschriftenprocedure een voorlopige voorziening worden gevraagd aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Overijssel, Afdeling Bestuursrecht, o.v.v. voorlopige voorzieningen, postbus 10067, 8000 GB Zwolle. Hiervoor is griffierecht verschuldigd.

Let op: Heeft u een geactiveerd account op de Berichtenbox van MijnOverheid? De ontvangstbevestigingen worden via de Berichtenbox verstuurd.

Houd deze daarom goed in de gaten. Meer informatie over het aansluiten op de Berichtenbox van MijnOverheid vindt u op https://mijn.overheid.nl.

Naar boven