Omgevingsvergunningen

Ontvangen aanvragen om omgevingsvergunning:

Kapelanieplein 30-32-34, 5374 BX Schaijk; het gewijzigd uitvoeren van een eerder (d.d. 17 januari 2017) verleende vergunning voor het bouwen van een torengebouw met een winkel en twee appartementen (aanvraag ontvangen 23 april 2020)

Graspeel 11 en 11a, 5411 LB Zeeland; het bouwen van een gesplitste woonboerderij (aanvraag ontvangen 24 april 2020)

Kerkpad 21, 5375 BP Reek; het intern verbouwen van de woning en het wijzigen van een gevel (aanvraag ontvangen 29 april 2020)

Wethouder Zegersstraat 13, 5375 AW Reek; het bouwen van een carport en een tuinmuur (aanvraag ontvangen 30 april 2020)

Ontvangen sloopmeldingen:

Scheisestraat 10, 5374 CP Schaijk; het slopen van een woning (melding ontvangen 26 april 2020)

Brand 67, 5411 PA Zeeland; het verwijderen van de asbesthoudende dakbedekking van een schuur, het verwijderen van asbesthoudende ontluchtingskokers en het afvoeren van asbesthoudend plaatmateriaal (melding ontvangen 28 april 2020)

Everardusweg 3, 5374 CZ Schaijk; het slopen van 2 bijgebouwen (melding ontvangen 28 april 2020)

In dit stadium van de procedure (ontvangen aanvragen/meldingen) kunt u (nog) geen bezwaar-/beroepschrift indienen. Bovengenoemde aanvragen zijn op verzoek wel in te zien bij de afdeling Ruimte. U kunt hiervoor een afspraak maken.

Verleende omgevingsvergunningen:

De Kuipersweg 9, 5411 RC Zeeland; het wijzigen van het huisvestingssysteem in de bestaande pluimveestallen (vergunning verzonden 22 april 2020)

Bernestraat 1, 5374 PE Schaijk; het tijdelijk gebruik van een meubelfabriek voor zonnepanelen-opslag met kantoor (vergunning verzonden 25 april 2020)

Verlenging termijn van afhandeling van verzoek(en) om omgevingsvergunning:

Landweer 36 en 36a, 5411 AW Zeeland; het bouwen van een bedrijfsverzamelgebouw. De afhandelingstermijn voor deze aanvraag is verlengd; uiterlijk op 15 juni 2020 moet er een beslissing worden genomen. Het besluit tot verlenging van de afhandelingstermijn is verzonden d.d. 1 mei 2020.

Bezwaar en voorlopige voorziening:

Tegen bovengenoemde besluiten tot verlening van de vergunningen en tot verlenging van de afhandelingstermijn kunnen belanghebbenden binnen zes weken na de datum van verzending van het besluit bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders van Landerd, Postbus 35, 5410 AA Zeeland.

Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en het moet in ieder geval de volgende informatie bevatten:

  • naam en adres bezwaarmaker;

  • de datum;

  • een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar gemaakt wordt;

  • een omschrijving van het bezwaar.

Een bezwaarschrift kan ook digitaal worden ingediend via www.landerd.nl (groene knop “online regelen” → gemeente Landerd, indienen bezwaar).

Als er bezwaar wordt aangetekend, blijft het besluit in eerste instantie gewoon geldig. De wet houdt rekening met de situatie dat iemand die bezwaar aantekent niet kan wachten op de afhandeling van dat bezwaar. Daarom kan de rechtbank worden verzocht een zogenaamde voorlopige voorziening te treffen. De rechtbank kan dan snel - en voordat zij uitspraak doet - een bepaalde maatregel nemen. Dit verzoek moet worden ingediend bij: Rechtbank Oost-Brabant, sector bestuursrecht, postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. Een verzoek om voorlopige voorziening kan ook digitaal worden ingediend via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.

Zowel voor het digitaal indienen van een bezwaarschrift als voor het digitaal verzoeken om een voorlopige voorziening, hebt u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Op de websites vindt u meer informatie.

BIJZONDERE PROCEDURE:

Ontwerp-omgevingsvergunning (uitgebreide procedure):

Burgemeester en Wethouders van Landerd zijn voornemens om met toepassing van artikel 3.10 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht een vergunning te verlenen voor:

  • Haagstraat 3, 5374 CT Schaijk; het veranderen van een pluimveehouderij (dossiernummer HZ-2019-0069)

Zij maken daarom op basis van het genoemde wetsartikel bekend dat de ontwerp-vergunning en de daarop betrekking hebbende stukken met ingang van 4 mei 2020 gedurende zes weken ter inzage liggen bij de afdeling Ruimte. Voor het inzien van de stukken kan een afspraak worden gemaakt.

Een ieder kan binnen de genoemde termijn schriftelijk of mondeling een gemotiveerde zienswijze met betrekking tot het ontwerpbesluit kenbaar maken bij burgemeester en wethouders van Landerd, Postbus 35, 5410 AA Landerd.

Voor nadere informatie over het plan (dan wel het indienen van mondelinge zienswijzen) kan contact opgenomen worden met de afdeling Ruimte.

Alleen belanghebbenden die hun zienswijze tegen het desbetreffende ontwerpbesluit naar voren hebben gebracht op de wijze als hiervoor omschreven en belanghebbenden die aan kunnen tonen dat zij daartoe redelijkerwijs niet in staat zijn geweest, kunnen te zijner tijd tegen het nog te verlenen definitieve besluit, beroep instellen bij de rechtbank Oost-Brabant, locatie ‘s-Hertogenbosch, sector Bestuursrecht te ‘s-Hertogenbosch.

Nadere informatie of inzien van de stukken?

Voor nadere informatie of voor het maken van een afspraak voor het inzien van de stukken kunt u contact opnemen met de heer H. Verkuijlen via telefoonnummer 0486-458111 of via e-mail (harold.verkuijlen@landerd.nl.

Naar boven