Aanwijzings- en benoemingsbesluiten informatiebeheer gemeente Het Hogeland 2019

Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Het Hogeland, in de hoedanigheid van zorgdrager voor de archiefbescheiden op basis van artikel 30 van de Archiefwet 1995;

 

gelet op artikel 31 van de Archiefwet 1995 en artikel 3 en 3a van het Archiefbesluit 1995;

 

Besluit:

I.a. Als archiefbewaarplaats aan te wijzen:

 

  • de bewaarplaats die zich bevindt op de begane grond van het gemeentehuis locatie Schoolstraat 1 te Bedum;

  • de bewaarplaats die zich bevindt op de tweede verdieping van het gemeentehuis locatie R. Ritzemastraat 2 te Leens;

  • de bewaarplaats die zich bevindt op de tweede verdieping van het gemeentehuis locatie Hoofdstraat W. 70 te Winsum;

  • de bewaarplaats die zich bevindt in de kelder van het gemeentehuis locatie Hoofdstraat-West 1 te Uithuizen en;

  • de bewaarplaats die zich bevindt op de eerste verdieping van het gemeentehuis locatie Hoofdstraat-West 1 te Uithuizen.

 

I.b. In de onder I.a. genoemde archiefbewaarplaats kunnen zich, naast overgebrachte archiefbescheiden, ook archiefbescheiden met een afwijkend openbaarheidsregime bevinden, zoals aangegeven in de door de gemeentesecretaris bijgehouden depotstaat.

 

II.a. Een Strategisch Informatie Overleg (SIO) in te stellen waarin permanent zitting hebben:

 

  • de Strategisch informatiemanager uit het thuisteam I&A informatiemanagement (voorzitter);

  • de Informatiearchitect uit het thuisteam I&A informatiemanagement;

  • een Informatieadviseur uit het thuisteam I&A informatiemanagement;

  • een Medewerker datacenter/infrastructuur of de Medewerker Systeembeheer A uit het thuisteam I&A automatisering;

  • de Adviseur gegevensgebruik uit het thuisteam I&A gegevenshuis;

  • een Senior medewerker DIV uit het thuisteam I&A informatiebeheer en;

  • de Adviseur informatiebeheer uit het thuisteam I&A informatiemanagement;

 

en waarin, al naar gelang het onderwerp, zitting hebben:

 

  • de Directeur die ambtelijk opdrachtgever is van het team I&A;

  • de Gemeentesecretaris;

  • de Chief Information Security Officer (CISO) uit het thuisteam Staf en;

  • de Functionaris gegevensbescherming (FG) uit het thuisteam Staf;

 

II.b. Als onafhankelijke deskundige, op voordracht van de onder II.a. genoemde personen, in het Strategisch Informatie Overleg te benoemen: een deskundige op het terrein van de relatie tussen burger en overheid en de betekenis van overheidsinformatie voor deze relatie;

 

III. Dat dit besluit in werking treedt op de dag na bekendmaking en terugwerkt tot 1 januari 2019 en;

 

IV. Dat dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzings- en benoemingsbesluiten informatiebeheer gemeente Het Hogeland 2019.

 

 

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na de dag van publicatie een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Het Hogeland, postbus 26, 9980 AA Uithuizen. Een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet.

 

Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten:

 

  • de naam en het adres van de indiener;

  • de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft;

  • een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht, en;

  • de reden(en) waarom u het niet eens bent met het besluit.

 

Belanghebbenden kunnen bij de voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Nederland, locatie Groningen, afdeling bestuursrecht, postbus 150, 9700 AD Groningen verzoeken een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Voorwaarde is dat belanghebbenden ook een bezwaarschrift hebben ingediend.

 

 

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college op 8 januari 2019

Burgemeester H.J. Bolding

Secretaris P.P.M. van Vilsteren

Naar boven