Gemeente Borger-Odoorn, Inspraak Afvalstoffenverordening gemeente Borger-Odoorn 2019 (concept)

Iedere gemeente heeft de wettelijke plicht om een Afvalstoffenverordening te hebben. Dit om kaders te stellen waarbinnen (huishoudelijk) afval ingezameld wordt binnen de gemeente.

 

Wat zijn de hoofdlijnen?

De gemeente Borger-Odoorn geeft in deze verordening aan hoe wordt omgegaan met onder andere het aanwijzen van de inzameldienst, de regulering van andere inzamelaars, verboden, afvalscheiding, zwerfafval en toezichthouding. De exacte invulling van deze verordening vindt plaats op een later tijdstip en komt terecht in het Uitvoeringsbesluit.

 

Ter inzage voor inspraak

U kunt uw mening geven over deze concept Afvalstoffenverordening. Deze ligt vanaf 4 september 2019 tot en met 15 oktober 2019 ter inzage voor. U kunt de ontwerpverordening ook op afspraak inzien bij de balie in het gemeentehuis. Hiervoor kunt u bellen met de gemeente via telefoonnummer 14 0591.

 

Vervolg

Na de inspraakperiode volgt er een eindverslag waarin alle relevante reacties zijn verwerkt. De gemeenteraad zal vervolgens in het najaar 2019 een besluit nemen over de verordening.

 

Vragen of reageren

Heeft u vragen of wilt u inhoudelijk reageren op de verordening? Dan kunt u mailen naar gemeente@borger-odoorn.nl ter attentie van H. de Raaff.

 

Naar boven