Aanwijzingsbesluit toezichthouder Wet basisregistratie personen

De manager van de afdeling Samenleving binnen de gemeente Epe,

overwegende dat:

 

de Wet basisregistratie personen (Wbrp) de gemeente verplicht ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van diezelfde Wbrp;

 

voor een goede uitoefening van deze wettelijke verplichting specifieke medewerkers van het team Klant Contact Centrum en specifieke medewerkers van de teams Leefbaar en Veilig van de afdeling Samenleving en Beheer van de afdeling Ruimte worden aangewezen als toezichthouder, teneinde toezicht te kunnen houden op deze verplichtingen van burgers volgens de Wbrp;

 

op grond van de Bevoegdhedenbesluiten college en burgemeester en de daarbij behorende bevoegdhedenlijst Samenleving de afdelingsmanager gemandateerd is om namens het college en de burgemeester toezichthoudende ambtenaren aan te wijzen;

 

gelet op artikel 4.2. Wbrp en afdeling 5.2 Algemene wet bestuursrecht;

 

besluit:

 

De volgende ambtenaren aan te wijzen als toezichthouder voor de naleving van de Wet basisregistratie personen:

mevrouw H. Kikken - de Haan;

mevrouw F. M. O. Brack- Visser;

mevrouw J.H. van Schoonhoven-Tiemens;

de heer U. Aydin;

de heer S. van der Wal;

mevrouw C.D. Schut;

de heer H.M. Groen;

de heer E. Dijkgraaf;

de heer W.P. Combé;

de heer J. Nohar.

 

De aangewezen personen zijn bevoegd om als toezichthouder op te treden binnen het grondgebied van de gemeente Epe. De aanwijzing geldt zo lang de aangewezen personen in dienst zijn van de gemeente Epe of in opdracht van de gemeente Epe werkzaamheden verrichten.

 

Met dit besluit wordt het aanwijzingsbesluit van 7 november 2016 (registratienummer 2016-18037) ingetrokken.

 

Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking van het besluit.

 

Epe, 9 mei 2019

Burgemeester en wethouders van Epe,

Namens deze,

de afdelingsmanager Samenleving,

de heer D.K. van der Velde

Naar boven