OPENBARE BEKENDMAKINGEN WEEK 49-2018

 

INGEKOMEN AANVRAGEN

Omgevingsvergunning

(Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, artikel 2.1)

Locatie

Omschrijving

Activiteit

Datum ontvangst

Dossiernummer

Prof. R. Regoutstraat 32

Plaatsen dakopbouw

Bouwen

25-11-2018

WV-18-01979

Boomheuvel 2

Aanleggen inrit/uitweg

Inrit/uitweg

26-11-2018

WV-18-01985

Nieuwstraat 59

Realiseren aan huis gebonden bedrijf (kinderopvang door gastouder)

Handelen in strijd regels RO

27-11-2018

WV-18-01987

Molenkampseweg ong.

Kappen boom (Zomereik)

Kappen

29-11-2018

WV-18-02027

U kunt de aanvragen op het gemeentehuis komen inzien. Hiervoor maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14 0499. Binnen acht weken nemen wij een beslissing op de aanvraag. Wij kunnen deze termijn één keer verlengen met zes weken. U kunt tegen een aanvraag geen bezwaar maken. Dat kan pas wanneer wij onze beslissing op de aanvraag bekendmaken. Bij de publicatie van het besluit vermelden we hoe u bezwaar kunt maken.

 

Evenementenvergunning

(Algemene Plaatselijke Verordening, artikel 2.25, lid 1)

Locatie

Omschrijving

Activiteit

Datum ontvangst

Dossiernummer

Dorpsplein

Jeugd tent carnaval van 1 t/m 5 maart 2019

APV

22-11-2018

HZ_EVK-18-01978

U kunt de aanvragen op het gemeentehuis komen inzien. Hiervoor maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14 0499. Binnen acht weken nemen wij een beslissing op de aanvraag. Wij kunnen deze termijn één keer verlengen met acht weken. U kunt tegen een aanvraag geen bezwaar maken. Dat kan pas wanneer wij onze beslissing op de aanvraag bekendmaken. Bij de publicatie van het besluit vermelden we hoe u bezwaar kunt maken.

 

ONTWERPBESLUITEN

Omgevingsvergunning

(Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, artikel 2.1)

Locatie

Omschrijving

Activiteit

Datum ontwerp

Dossiernummer

Aarleseweg 31

Het wijzigen van stalsysteem stal C en het toepassen van stoffilters

APV

26-11-2018

WV-18-00792

Wildheuvel 15-17-19

Brandveilig gebruik t.b.v. uitbreiden kinderdagopvang

Brandveilig gebruik

27-11-2018

WV-18-01282

U kunt een ontwerpbesluit en alle bijbehorende stukken inzien op het gemeentehuis. Hiervoor maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14 0499. Alle stukken liggen gedurende zes weken ter inzage vanaf de dag volgend op deze publicatie.

 

Zienswijze

Burgemeester en wethouders willen de vergunning gaan verlenen. Als u het hier niet eens bent kunt u ons uw zienswijze geven. Dit doet u binnen zes weken na deze publicatie. Schriftelijke zienswijzen stuurt u naar burgemeester en wethouders van Best, Postbus 50, 5680 AB Best. Voor het inbrengen van mondelinge zienswijzen maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14-0499.

 

VERLEENDE VERGUNNINGEN waartegen bezwaar kan worden gemaakt

Omgevingsvergunning

(Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, artikel 2.1)

Locatie

Omschrijving

Activiteit

Verzenddatum besluit

Dossiernummer

Raadhuisplein 30

wijzigen van de bestemming van ondergeschikte horeca naar zelfstandige horeca categorie 2 met terras

Handelen in strijd regels RO

29-11-2018

WV-18-01721

Binnenweg/Fabrieksweg

Bouw bedrijfsverzamel- gebouw en aanleggen inrit/uitweg

Bouwen/inrit- uitweg

29-11-2018

WV-18-00872

Diverse locaties

Kappen van 6 essen en 2 zomereiken

Kappen

30-11-2018

WV-18-01960

 

Overige vergunningen

(Algemene Plaatselijke Verordening)

Locatie

Omschrijving

Verzenddatum besluit

Dossiernummer

Raadhuisplein 3-16

Standplaatsvergunning 2019 CZ wagen

23-11-2018

HZ_STP-18-01728

Kapelaan J.A. Heerenstraat 3

Ontheffing blauwe zone

27-11-2018

HZ_PRK-18-01961

Hoofdstraat 3

Ontheffing blauwe zone

27-11-2018

HZ_PRK-18-01969

Prins Bernhardlaan 1-55

Plaatsen kraan op de weg op 6 december

28-11-2018

HZ_OOW-18-01996

Bezwaar

U kunt een besluit en alle bijbehorende stukken inzien op het gemeentehuis vanaf de datum van deze bekendmaking. Hiervoor maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14 0499. Alle stukken liggen gedurende zes weken ter inzage vanaf de dag volgend op deze publicatie.

 

Als u belang hebt bij onze beslissing en u bent het hier niet mee eens, kunt u bezwaar maken. Dit doet u binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit. In een bezwaarschrift moet de volgende informatie staan:

- de datum

- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

- de reden waarom u bezwaar maakt.

- uw naam, (e-mail)adres en handtekening

 

Het bezwaarschrift stuurt u naar burgemeester en wethouders van Best, Postbus 50, 5680 AB Best. U kunt een bezwaarschrift ook digitaal indienen via https://www.gemeentebest.nl/contact/meldingen-en-klachten/bezwaar-indienen. Daarvoor heeft u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Voor het behandelen van een bezwaarschrift hoeft u niets te betalen.

 

Soms heeft een besluit onherstelbare gevolgen. Dan kunt u niet wachten tot burgemeester en wethouders een beslissing nemen op uw bezwaar. In zo’n geval kunt u aan de rechter vragen om snel een voorlopige uitspraak te doen. Dit noemen we een ‘voorlopige voorziening’. Een verzoek om een voorlopige voorziening stuurt u naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. U stuurt het verzoek in tweevoud, samen met een kopie van uw bezwaarschrift. U kunt het verzoek ook digitaal indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht met uw DigiD.

 

VERLEENDE VERGUNNIGEN waartegen beroep kan worden ingesteld

Omgevingsvergunning

(Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, artikel 2.1)

Locatie

Omschrijving

Activiteit

Verzenddatum besluit

Dossiernummer

Oirschotseweg en Zagerij

het bouwen van 14 woningen, 5 appartementen en ombouw van 2 proefwoningen naar woningen.

Bouwen/afwijken bestemmingsplan

27-11-2018

WV-18-00251

Beroep

U kunt een besluit en alle bijbehorende stukken inzien op het gemeentehuis vanaf de datum van deze bekendmaking. Hiervoor maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14 0499. Alle stukken liggen gedurende zes weken ter inzage vanaf de dag volgend op deze publicatie.

 

Als u het niet eens bent met onze beslissing, kunt u hiertegen in beroep gaan. Dit doet u binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit. In een beroepschrift moet de volgende informatie staan:

- de datum

- een omschrijving van het besluit waartegen u in beroep gaat

- de reden waarom u in beroep gaat

- uw naam, (e-mail)adres en handtekening

 

Het beroepschrift stuurt u naar de rechtbank Oost Brabant, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. Het besluit waar u het niet mee eens bent stuurt u als bijlage mee. U kunt een beroepschrift ook digitaal indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor heeft u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Voor het behandelen van een beroepschrift betaalt u griffierecht. De tarieven kunt u vinden op http://www.rechtspraak.nl/Procedures/Tarieven-griffierecht. U kunt de rechter vragen om de gemeente te veroordelen tot het betalen van uw proceskosten en griffierecht. Dit zal de rechter normaal gesproken alleen doen als u gelijk krijgt.

 

Soms heeft een besluit onherstelbare gevolgen. Dan kunt u niet wachten tot de rechter een beslissing neemt op uw beroepschrift. In zo’n geval kunt u aan de rechter vragen om snel een voorlopige uitspraak te doen. Dit noemen we een ‘voorlopige voorziening’. Een verzoek om een voorlopige voorziening stuurt u naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. U stuurt het verzoek in tweevoud, samen met een kopie van uw beroepschrift. U kunt het verzoek ook digitaal indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht met uw DigiD.

 

Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening betaalt u griffierecht. De tarieven kunt u vinden op http://www.rechtspraak.nl/Procedures/Tarieven-griffierecht. U kunt de rechter vragen om de gemeente te veroordelen tot het betalen van uw proceskosten en griffierecht. Dit zal de rechter normaal gesproken alleen doen als u gelijk krijgt.

 

INGEKOMEN MELDINGEN

Voor de hieronder genoemde locaties hebben wij meldingen ontvangen. Een melding wordt ingediend bij nieuwvestiging, bij wijziging of als ten onrechte niet eerder een melding werd ingediend.

Gebruiksmelding

(Bouwbesluit 2012, artikel 1.18)

Locatie

Omschrijving

Datum ontvangst

Dossiernummer

Willem de Zwijgerweg 150

Melden brandveilig gebruik t.b.v. de bouw van twee tijdelijke onderwijsgebouwen

27-11-2018

HZ_MLD-18-01990

Tegen deze melding kunt u geen bezwaar maken

 

OVERIGE BEKENDMAKINGEN

Nummerbesluit

(Wet basisregistratie adressen en gebouwen, artikel 6)

Locatie

Omschrijving

Verzenddatum besluit

Dossiernummer

Oirschotseweg 26F, 26G, 26H, 26J, 26K en Zagerij 1 t/m 16

Toekennen nummeraanduidingen

27-11-2018

NR-18-00933

Fabrieksweg 19, 19A, 19B, 19C en Binnenweg 2 t/m 16 (even)

Toekennen nummeraanduidingen

29-11-2018

HZ_NR-18-01973

Bezwaar

U kunt een besluit en alle bijbehorende stukken inzien op het gemeentehuis vanaf de datum van deze bekendmaking. Hiervoor maakt u een afspraak met de vakgroep Vergunningen, tel. 14 0499. Alle stukken liggen gedurende zes weken ter inzage vanaf de dag volgend op deze publicatie.

 

Als u belang hebt bij onze beslissing en u bent het hier niet mee eens, kunt u bezwaar maken. Dit doet u binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit. In een bezwaarschrift moet de volgende informatie staan:

- de datum

- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

- de reden waarom u bezwaar maakt.

- uw naam, (e-mail)adres en handtekening

 

Het bezwaarschrift stuurt u naar burgemeester en wethouders van Best, Postbus 50, 5680 AB Best. U kunt een bezwaarschrift ook digitaal indienen via https://www.gemeentebest.nl/contact/meldingen-en-klachten/bezwaar-indienen. Daarvoor heeft u een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Voor het behandelen van een bezwaarschrift hoeft u niets te betalen.

 

Soms heeft een besluit onherstelbare gevolgen. Dan kunt u niet wachten tot burgemeester en wethouders een beslissing nemen op uw bezwaar. In zo’n geval kunt u aan de rechter vragen om snel een voorlopige uitspraak te doen. Dit noemen we een ‘voorlopige voorziening’. Een verzoek om een voorlopige voorziening stuurt u naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. U stuurt het verzoek in tweevoud, samen met een kopie van uw bezwaarschrift. U kunt het verzoek ook digitaal indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht met uw DigiD.

 

Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening betaalt u griffierecht. De tarieven kunt u vinden op http://www.rechtspraak.nl/Procedures/Tarieven-griffierecht. U kunt de rechter vragen om de gemeente te veroordelen tot het betalen van uw proceskosten en griffierecht. Dit zal de rechter normaal gesproken alleen doen als u gelijk krijgt.

Naar boven