Gemeenteblad van Groningen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Groningen | Gemeenteblad 2017, 142528 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Groningen | Gemeenteblad 2017, 142528 | Overige besluiten van algemene strekking |
Procedureregeling functiebeschrijving en functiewaardering Gemeente Groningen
Het samenstel van taken en of werkzaamheden dat, afgeleid uit de taakstelling van de organisatie, is opgedragen aan een functiehouder.
De normbeschrijving dan wel de lokale functiebeschrijving die een resultaatgerichte weergave is van aard, overwegend karakter, niveau en complexiteit van taken.
De generieke functiebeschrijving zoals opgenomen in het normbestand van HR21. De normbeschrijving is voorzien van een vaste waardering (puntenreeks).
De volgens het format van HR21 lokaal aan het functieboek toegevoegde (nieuwe) functiebeschrijving.
Het geheel van de voor de Gemeente Groningen van toepassing verklaarde normbeschrijvingen uit het sectorale functiewaarderingssysteem HR21 en lokale functiebeschrijvingen, zoals door het college vastgesteld en vastgelegd in het Functieboek gemeente Groningen
De ambtenaar in de zin van de Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Groningen (ARG)
Het bepalen van de relatieve functiewaarde van een functiebeschrijving aan de hand van de in HR21 vastgelegde waarderingsmethode.
De bestuurder in de zin van de Wet op de ondernemingsraden (WOR)
Directie van één of meer organisatieonderdelen
Een door de systeemhouder (VNG) erkend deskundige inzake de ontwikkeling, toepassing en werking van HR21.
De volgens de normering van de extern deskundige opgeleide lokale gebruiker die geautoriseerd is om te werken met HR21.
De tabel die waarderingsscores van de normfuncties HR21 en de eventuele lokale functies omzet naar salarisschalen op lokaal niveau.
Een team samengesteld uit minimaal 3 gecertificeerde gebruikers.
De commissie als bedoeld in de ‘Verordening behandeling bezwaarschriften ARA' die is ingesteld ingevolge artikel 7:13 Algemene wet bestuursrecht en die zich bezig houdt met de advisering over bezwaarschriften inzake personele aangelegenheden.
ARTIKEL 3: VOORBEREIDING INDELINGSBESLUIT BIJ NIEUWE EN GEWIJZIGDE TAKEN
De functiehouder wordt in de gelegenheid gesteld zijn/haar zienswijze over de indeling in de functiebeschrijving kenbaar te maken. De termijn voor het kenbaar maken van de zienswijze bedraagt twee weken. De zienswijze wordt schriftelijk en gemotiveerd kenbaar gemaakt aan het college. Het college legt de zienswijze ter advisering voor aan het management.
Na het verstrijken van de termijn als bedoeld in lid 3 maakt het college, indien van toepassing na kennisneming van de ingediende zienswijze(n) van de functiehouder(s) en het advies van het management, schriftelijk en gemotiveerd aan de functiehouder bekend in welke functiebeschrijving de functie van de functiehouder is ingedeeld en welke de gevolgen zijn voor de inschaling en het salaris. Deze mededeling is een besluit als bedoeld in artikel 1:3 van de Awb. Tegen dit besluit kan de functiehouder schriftelijk en gemotiveerd bezwaar maken bij het college. Het college zal zich laten adviseren door de bezwarencommissie.
Indien de heroverweging zoals in artikel 2 genoemd, leidt tot een nieuwe indeling in een functiebeschrijving als gevolg waarvan het niveau van de functie lager wordt, dan is het bepaalde in artikel 3:5 lid 1 van de Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Groningen van toepassing. Ook het eventueel aanwezige perspectief op de uitloopschaal, als bedoeld in artikel 6 van het Lokaal beloningsbeleid en zoals vastgesteld op 19 januari 2016, wordt gegarandeerd.
ARTIKEL 5: WIJZIGING FUNCTIEBOEK IN GEVAL VAN REORGANISATIE
Bij wijziging van de structuur, taken of doelstellingen van de organisatie wordt, onder verantwoordelijkheid van het college, door of namens de bestuurder bezien of de vastgestelde functiebeschrijvingen volledig en/of toereikend zijn. Het selecteren, wijzigen of opstellen van nieuwe functiebeschrijvingen verloopt volgens de procedure in artikel 6.
ARTIKEL 6: VASTSTELLEN FUNCTIEBESCHRIJVINGEN BIJ WIJZIGING FUNCTIEBOEK
De bestuurder selecteert (in samenspraak met het indelingsteam en het management ) per functie een normbeschrijving uit HR21. Indien in een incidenteel geval de normbeschrijving voor de functie onvolledig is, dan wel een voor de functie dekkende normbeschrijving niet beschikbaar is, wordt een lokale functiebeschrijving opgesteld en gewaardeerd volgens de procedure beschreven in artikel 7.
Met inachtneming van het bepaalde in lid 2 of 3, legt de bestuurder de nieuw geselecteerde en/of lokale functiebeschrijvingen ter vaststelling voor aan het college. Het college stelt de aldus voor de gemeentelijke functies tot stand gekomen (norm- en lokale) functiebeschrijvingen bij algemeen verbindend voorschrift vast.
ARTIKEL 8: OVERGANGS- EN SLOTBEPALINGEN
Deze regeling, welke kan worden aangehaald als ‘Procedureregeling functiebeschrijving en functiewaardering Gemeente Groningen’, treedt in werking met ingang van 1 januari 2017 met dien verstande dat sprake is van een gefaseerde invoering waarbij tijdelijk de Aanpak Invoering van HR21 ook nog blijft gelden, als volgt:
Kopieer de link naar uw clipboard
zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-142528.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.