Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Nijmegen

 

Invoering HR21

 

HR 21 is het functiewaarderingssysteem voor de gemeentelijke werkgevers. Op dit moment heeft ongeveer de helft van de gemeenten HR 21 ingevoerd of is met de invoering bezig. In de zomer van 2014 heeft de Directieraad besloten eveneens het proces in te gaan tot invoering van dit nieuwe functiewaarderingssysteem. Het GO en de OR hebben positief geadviseerd. Op dit moment is de invoering startklaar.

De uitrol kan plaatsvinden met ingang van 1 april. Alle medewerkers krijgen een indelingsbesluit van zijn/haar functie in HR 21.

 

Ter besluitvorming door het college

  • 1.

    HR21 invoeren per 1 april 2016, onder gelijktijdige intrekking van de Nijmeegse Methode van Functiewaarderen.

  • 2.

    De procedureregeling vaststellen als onderdeel van de Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Nijmegen (AGN).

  • 3.

    De functiematrix en conversietabel vast stellen conform de bijlagen

  • 4.

    De indeling van de bestaande NMF-functies in HR21 –functies vaststellen conform de bijlage.

  • 5.

    De regeling Coördinatiemodule vast stellen.

  • 6.

    De overgangsregeling inconveniënten vaststellen conform de bijlage.

  • 7.

    Hoofdstuk 5b van de Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Nijmegen wijzigen in een afbouwregeling conform de bijlage.

  • 8.

    De brief aan de Raad over de aanpassing van de AGN ten aanzien van het griffiepersoneel vaststellen.

     

Aldus besloten door het College van Burgemeester en Wethouders van Nijmegen op 5 april 2016.

 

De Gemeentesecretaris, a.i.

Drs. R. Wever

 

De Burgemeester

Drs. H.M.F. Bruls

Naar boven