Vaststelling Reclamebeleid Súdwest-Fryslân

Inhoud

Aanleiding

Reclame trekt aandacht maar mag niet leiden tot chaos en wildgroei. Teveel reclameborden kan bovendien leiden tot verkeersonveilige situaties. Om die reden hebben wij in het ‘Reclamebeleid Súdwest-Fryslân’ beleidsregels opgesteld voor het plaatsen van reclameborden.

Het ‘Reclamebeleid Súdwest-Fryslân’ is een vervolg op en vervangt de notitie 'Reclamebeleid Súdwest-Fryslân Buitengebied' (vastgesteld op 27 juni 2013). Het ‘Reclamebeleid Súdwest-Fryslân’ is niet van toepassing op gevelreclame en andere reclamevormen op het eigen perceel ten behoeve van de promotie van het eigen bedrijf.

 

Uitgangspunt

Iedereen die losse buitenreclame-uitingen wil plaatsen moet dat in principe in de vaste reclamedisplays van Centercom doen. Omdat deze maatregel een behoorlijke impact heeft is voor bepaalde gevallen een uitzondering in het beleid opgenomen. Het gaat hierbij om evenementenreclame. Deze reclame-uitingen mogen onder bepaalde voorwaarden nog wél buiten de vaste reclamedisplays worden geplaatst. Daarnaast is ook een uitzondering gemaakt voor reclame voor de verkiezingscampagnes. Ook voor deze vorm van reclame gelden een aantal criteria.

 

Inwerkingtreding

Het vastgestelde ‘Reclamebeleid Súdwest-Fryslân’ treedt met ingang van 30 december 2016 in werking.

Naar boven