Beleidsregels ‘Handhavingsbeleid hard- en softdrugs gemeente Borger-Odoorn 2013, 1e wijziging’

De burgemeester van Borger-Odoorn en het college van burgemeester en wethouders van Borger-Odoorn hebben, ieder voor zover het hun bevoegdheid aangaat, op 11 juni 2013 de beleidsregels Handhavingsbeleid hard- en softdrugs gemeente Borger-Odoorn 2013 vastgesteld en op 20 juni 2013 in werking laten treden.

De beleidsregels gaan over de manier waarop de burgemeester en het college gebruik maken van hun toekomende bevoegdheden in de Gemeentewet, de Opiumwet, de Woningwet en andere relevante wetgeving, wanneer in de gemeente een lokatie wordt aangetroffen waar krachtens de Opiumwet verboden producten aanwezig zijn of krachtens die wet verboden handelingen plaatshebben.

De beleidsregels voorzien onder andere in het sluiten van woningen en lokalen gedurende langere tijd en het opleggen van een (preventieve) last onder dwangsom om herhaling te voorkomen.

Wijziging

De burgemeester van Borger-Odoorn en het college van burgemeester en wethouders van Borger-Odoorn hebben op 23 december 2013 besloten deze beleidsregels te wijzigen. De wijziging betreft een verandering van een sluitingstermijn en het opnemen van een communicatieparagraaf.

Dit nieuwe Handhavingsbeleid hard- en softdrugs gemeente Borger-Odoorn 2013, 1e wijziging treedt in werking op 13 januari 2014 en vervangt dan het eerdere Handhavingsbeleid hard- en softdrugs gemeente Borger-Odoorn 2013 dat op hetzelfde moment is ingetrokken.

De volledige beleidsregels kunt u raadplegen via http://www.borger-odoorn.nl/bestuur-en-organisatie/beleidsstukken/beleidsnotas/hard-en-softdrugs.html.

Naar boven