



# THE SUNDAY TIMES

## **Ryanair - an apology**

The Sunday Times Published: 6 January 2013

An article (headlined “Ryanair accused of 1,201 safety violations”, Travel, September 23, 2012) stated that, according to a leaked report from the Spanish air safety agency (AESA), Ryanair planes broke safety rules 1,201 times in Spanish airspace in the first six months of 2012. We now accept that this was incorrect; there was no such report and Ryanair did not commit 1,201 breaches of safety rules.

In the same article we also reported three emergency landings which arose due to bad weather diversions from Madrid to Valencia on July 26, 2012. The article described these flights as having insufficient fuel to remain in holding patterns and reported claims that Ryanair was routinely abusing the mayday protocol to jump landing queues. We accept that all these allegations were untrue and apologise to Ryanair for the damage caused by this article. We have agreed to pay Ryanair substantial damages, which at the company’s request will be paid to the charity The Jack & Jill Children’s Foundation