Blad gemeenschappelijke regeling van Vervoerregio Amsterdam
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Vervoerregio Amsterdam | Blad gemeenschappelijke regeling 2018, 181 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Vervoerregio Amsterdam | Blad gemeenschappelijke regeling 2018, 181 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit tot aanpassing van het Besluit Regels in het belang van de verkeersveiligheid Lokaal spoor in de Vervoerregio Amsterdam
Het dagelijks bestuur van de Vervoerregio Amsterdam;
Bij besluit van 19 november 2015 heeft het dagelijks bestuur van de Stadsregio Amsterdam conform artikel 25, tweede lid, Wet lokaal spoor en hoofdstuk 3 van het Besluit lokaal spoor het Besluit Regels in het belang van de verkeersveiligheid Lokaal spoor in de Stadsregio Amsterdam vastgesteld;
Bij besluit van 22 februari 2016 heeft de portefeuillehouder Verkeer in mandaat het besluit van 19 november 2015 aangepast in die zin dat de in dat besluit vermelde maximale snelheid voor het baanvak Centraal Station-IJburg tussen Kattenburgerstraat en Ring A10 werd verhoogd naar 70 km/u;
Bij besluit van 9 november 2016 heeft de portefeuillehouder Verkeer in mandaat het besluit van 22 februari 2016 aangepast door toevoeging van een aangepaste baanvaksnelheid op de Cornelis Lelylaan vanaf de halte Derkinderenstraat tot aan de halte Meer en Vaart, naar 70 km/u;
Met ingang van 1 januari 2017 is de Stadsregio Amsterdam verder gegaan onder de naam Vervoerregio Amsterdam en is het Besluit Regels in het belang van de verkeersveiligheid Lokaal spoor aan de naamswijziging aangepast;
Bij het ontwerp van de Noord/Zuid-lijn is ervan uit gegaan dat de baanvaksnelheid van de Noord/Zuid-lijn op 80 km/u gesteld zou worden. Dit is technisch gerealiseerd;
De gemeente Amsterdam heeft de Vervoerregio per brief van 22 januari 2018 gevraagd de baanvaksnelheid vast te stellen op 80 km/u. Op delen van het baanvak kan om technische redenen een lagere snelheid gelden. De actuele snelheid wordt door de spoorbeveiliging aan de metrobestuurder aangegeven. Het is technisch niet mogelijk deze snelheid te overschrijden, behoudens bijzondere situaties na overleg met de verkeersleiding;
Gelet op de geplande datum waarop de vergunning tot indienststelling van de infrastructuur zal worden afgegeven, te weten 29 maart 2018, zal de wijziging van het Besluit Regels in het belang van de verkeersveiligheid Lokaal spoor in de Vervoerregio Amsterdam, na bekendmaking ervan, in werking treden met ingang van 18 maart 2018;
Het Besluit Regels in het belang van de verkeersveiligheid Lokaal spoor in de Vervoerregio Amsterdam met ingang van 18 maart 2018 als volgt aan te passen:
Artikel 2 (Maximumsnelheden), eerste lid, komt als volgt te luiden:
“Ingevolge artikel 6 van het Besluit lokaal spoor, gehoord hebbende de beheerder van het lokale spoor en de wegbeheerders van de gemeenten Amstelveen, Amsterdam, Ouder-Amstel en Diemen, stelt het dagelijks bestuur de volgende toegestane maximumsnelheden, die gelden voor het lokale spoorwegnet per 1 december 2015, vast:
Door middel van seinen en in dienstvoorschriften zijn snelheidsbeperkingen op de in dit artikel vastgestelde maximumsnelheden geborgd.”
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2018-181.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.