Blad gemeenschappelijke regeling van Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland | Blad gemeenschappelijke regeling 2016, 316 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland | Blad gemeenschappelijke regeling 2016, 316 | Verordeningen |
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2012
Verordening klachtenregeling Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2012
Het Algemeen Bestuur van de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland;
Overwegende dat een bestuursorgaan zorg draagt voor een behoorlijke behandeling van mondelinge en schriftelijke klachten over zijn gedragingen en over gedragingen van bestuursorganen die onder zijn verantwoordelijkheid werkzaam zijn;
Gelet op de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht, de Wet gemeenschappelijke regelingen, de Gemeentewet en de Wet veiligheidsregio’s;
vast te stellen de navolgende Verordening klachtenregeling Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2012.
De klachtbehandeling kent drie fasen:
Informele bemiddeling: indien iemand zich persoonlijk of telefonisch met een klacht tot de veiligheidregio of een van zijn organisatieonderdelen wendt, wordt getracht de klacht direct, eventueel door middel van een gesprek, op te lossen en de klager tevreden te stellen. Indien de klager niet tevreden is over de afhandeling, wordt deze gewezen op de mogelijkheid om de klacht alsnog schriftelijk in te dienen. Er wordt doorverwezen naar het klachtenformulier op de website van de Veligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland. Desgevraagd wordt het klachtenformulier per post toegezonden.
De klachtcoördinator neemt de klacht slechts in behandeling indien het een klacht betreft over gedragingen van de veiligheidsregio of over een gedraging van een medewerker die werkzaam is onder verantwoordelijkheid van de veiligheidsregio. Indien dit niet het geval is, wordt de klacht doorgestuurd naar de bevoegde instantie. De klager wordt hiervan in kennis gesteld.
Artikel 7. Informeren betrokkenen
1.De klachtcoördinator stuurt beklaagde een afschrift van het klaagschrift en de daarbij behorende stukken.
Artikel 10. Advies en besluitvorming
De klachtcoördinator bepaalt volgens de ‘Regeling voorschriften mandatering bevoegdheden van het dagelijks bestuur en de voorzitter Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland’ en de ‘Regeling voorschriften mandatering bevoegdheden Bestuurscommissie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland’ het bevoegde gremium om over de betreffende klacht te beslissen.
Artikel 11. Behandeling formele klacht in tweede instantie
1.In het geval van inschakeling van de Nationale Ombudsman zal de klachtcoördinator optreden als contactpersoon voor de veiligheidsregio.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/bgr-2016-316.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.