Gemeenteblad van Waddinxveen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Waddinxveen | Gemeenteblad 2016, 9502 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Waddinxveen | Gemeenteblad 2016, 9502 | Verordeningen |
Klachtenregeling gemeente Waddinxveen 2015
De raad der gemeente Waddinxveen, het college van burgemeester en wethouders van Waddinxveen, de burgemeester van Waddinxveen, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders, d.d. 1 december 2015;
gelet op Hoofdstuk 9 Algemene wet bestuursrecht;
besluit vast te stellen de Klachtenregeling gemeente Waddinxveen 2015
Hoofdstuk 3 De schriftelijke klachtenprocedure
De klachtencoördinator draagt zorg voor de beoordeling of het om een klacht als bedoeld in artikel 1, sub b of artikel 3 van deze regeling gaat en geeft opdracht tot de registratie van de klacht. De registrator stuurt de klacht onverwijld door naar de betreffende klachtbehandelaar en stuurt een kopie van de klacht naar de klachtencoördinator.
Artikel 8 Ontvangstbevestiging
De klachtbehandelaar draagt zorg voor het versturen van een ontvangstbevestiging van de klacht aan de klager. Indien de behandeling naar het oordeel van de klachtbehandelaar naar verwachting langer gaat duren dan twee weken, neemt de klachtbehandelaar onverwijld contact op met de klager en vermeldt:
Artikel 9 In behandeling nemen van een klacht
De klachtbehandelaar draagt zorg voor:
het horen van de klager en het bieden van wederhoor aan de aangeklaagde. De klachtbehandelaar kan de klager met instemming van de klager telefonisch horen. Als dit gebeurt, wordt de klager de gelegenheid geboden zijn klaagschrift in een tweede gesprek toe te lichten, zodat de klager zich hierop kan voorbereiden;
het opstellen van een (concept-)afhandelingsbrief aan klager. Deze (concept-) afhandelingsbrief wordt ter instemming en ondertekening voorgelegd aan het bestuursorgaan. De brief stelt de klager gemotiveerd in kennis van de bevindingen van het onderzoek naar de klacht, alsmede van eventuele conclusies die daaraan worden verbonden. Indien van toepassing is aan de brief toegevoegd de rapportering van bevindingen naar aanleiding van het hoor en wederhoor;
Artikel 10 Buiten behandeling laten
Een klaagschrift kan buiten behandeling worden gelaten indien niet is voldaan aan de vereisten in artikel 9:4, tweede en derde lid, van de wet en klager, nadat hij door de klachtencoördinator daarop is gewezen, niet binnen veertien dagen de vereiste gegevens heeft aangevuld en het een klacht over een gedraging betreft als bedoeld in artikel 9:8, eerste en tweede lid van de wet, te weten:
zolang ter zake daarvan een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is, dan wel indien de gedraging deel uitmaakt van de opsporing of vervolging van een strafbaar feit en ter zake van dat feit een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is.
Zodra het bestuursorgaan aantoonbaar naar tevredenheid van de klager aan diens klacht tegemoet is gekomen, vervalt de verplichting tot het verder toepassen van deze klachtenregeling, met uitzondering van artikel 9 lid g en lid h van deze regeling.
Artikel 12 Verdagingsbeslissing
Een verdagingsbeslissing kan voor maximaal 4 weken genomen worden door het bestuursorgaan binnen 6 weken na datum van binnenkomst van het klaagschrift. De klager en de klachtencoördinator worden door de klachtbehandelaar binnen die 6 weken van de verdagingsbeslissing schriftelijk in kennis gesteld. Indien er sprake is van een verdagingstermijn vermeldt het besluit tot verdaging tevens de reden van de verdaging.
Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad, gehouden op 20 januari 2016
De griffier, de burgemeester
mr. F.W. van der Dussen), (drs. H.P.L. Cremers)
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van 1 december 2015.
De secretaris, De burgemeester,
(mw. A.B. Blomme) (drs. H.P.L. Cremers)
Aldus vastgesteld door de burgemeester van Waddinxveen op1 december 2015
De burgemeester van Waddinxveen,
(drs. H.P.L. Cremers)
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-9502.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.